HTML

Miss Brightside

Az én agymenéseimről és gondolataimról olvashattok itt. Pontosabban véleményeket könyvekről, filmekről, zenéről, világ dolgairól, a tévéről, ami éppen eszembe jut.

Friss topikok

  • MissBrightside: @mrskowalski: Amikor láttam annyi negatív érzés lett rajtam úrrá, amikor ezt a borzalmat láttam, h... (2012.07.21. 11:31) Titanic 2

Egy személyes blog

2012.11.21. 20:04 MissBrightside

Rúzsa Magdi: Tizenegy

Címkék: Rúzsa Magdi Rúzsa Magdi Tizenegy

Rúzsa Magdi hazánk egyik –hanem- legkedveltebb és legtehetségesebb énekesnője, akinek pályája 2005-ben a 3. Megasztár óta töretlen. Talán az ott feltűntek közül ő mondható a legsikeresebbnek is. Talán csak az Eurovízió 9. helye, az év magyar énekesnője díj, néhány platina- és aranylemez vagy teltházas színházi est miatt. Idén november megörvendeztette a magyar embereket a harmadik önálló lemezével.

Én szeretem Magdi munkásságát, de a két stúdiólemeze, az Ördögi Angyal és az Iránytű nem a kedvenceim. Korrekt darabok, de én úgy voltam velük, hogy Magdi ennél sokkal, de sokkalta többet tud és képes például az estjének a dalai sokféle stílusúak, és messze jobbak, mint a stúdiómunkái. Ez sokkal különlegesebb, ezért félve vágtam neki a Tizenegynek, bár ez is korrekt, de jobb lett sokkal, mint az első kettő. Nézzük egészében:

A Nevetni magadon egy jó kis rock nóta. A megszokott engedd el magad hajrázós szám. Ilyet mostanában nem igen hallunk szólóelőadóktól. A tartalom megértéséhez elég a szövegét elolvasni. Szerelem engem mosolygásra késztet és szerintem aranyos szövege van. A refrén általánosságban szól a szerelemhez, míg az átkötő részek inkább nyári románcot jelenítik meg. Szerintem ez a magyar popzene. Nem kelek már fel érdekesre sikerült, mert a versek szerintem sokkal jobban lettek megcsinálva, mint a refrén, pedig az utóbbi a legfontosabb a dalokban. Azért összhangban van. Viaszmadár blues-os lett. Nem tudom eldönteni, hogy elválós vagy érzelmes, de valószínűleg mindkettő. Ezt jó értelemben mondom. Ebből jó rádiósláger lehetne. A Szabadulj el! ez az a nóta, aminek a címét elolvasod és tudod, hogy miről fog szólni és a zenét is el tudod képzelni. Legalábbis velem ez volt, mert egy rock számot vártam. Őszintén azt is kaptam. Unalmas hétköznapokon bömböltetésre vagy koncertre tökéletes. Boldogság van… az az érzésem volt, hogy Kelly Clarksonba botlottam, mert eléggé beleillik az ő repertoárjába. Ez egy lazulós nóta, amit már megszoktam, és szeretem az ilyen egyszerűséget, ami nem próbál monumentális lenni. Amúgy ez bárkinek a kedvesét idézi fel. Hallgasd meg és megérted. Az én személyes kedvencem a Csak a bolond remél következett, amit elvétve fel lehet fedezni a rádióban. Szerintem ez lett a legjobb a szöveg és a zene miatt. Enyhén folkos beütésű. Ez az akusztikus hangszerelés jól áll nagyon a hangjának. Fogd be és táncolj-t nem a legjobb szám után kellett volna berakni. Ez is elég átlagos rock nóta, bár a mai elgépesedett zenében jól hangzik. Ettől függetlenül elég fiatalos és szórakoztató lett. Ezzel is úgy vagyok, mint a Nem kelek már fellel, mert ebben is a versek sokkal jobbak lettek, mint a refrén. Inkább lépjünk tovább a másik legjobbra a Na-na-na-ra amely egyszerű, de mégis nagyszerű ez sem hatalmas műremek, de nagyon kellemes és jó szövege van. Én Magditól a dallamos rockot sokkal jobban szeretem, mert a túlzott rockolás az én fülemet zavarja. Ez gondolom az én egyéni gondom. Jó reggelt boldogság is teljesen rendben van. Igazából ehhez is azt tudom hozzáfűzni, amit az előzőnél mondtam. Az Egyszer Presser Gábor szerzeménye meg is látszik, hogy nagyon jó dal lett jazzes meglepetésekkel. Szerintem ez lóg ki a lemezről legjobban. Az estjéhez is tökéletes lenne Magdinak. Tárd ki szíved egy bónuszdal, amit még tavaly év végén megismert az ember. Karácsony idején gyakran fel is hangzott a rádióban. A VIVA-n futó sztárok csak szeretnének ilyet. Kellemes rockos allűrökkel. Azt hiszem, megkívántam egy forró csokit, bár az nincs itthon. Jó lesz a kakaó.

Jobban sikerült, mint az előzőek. Az egészet hallgatva az volt az érzésem, hogy a régi magyar rockzenékhez nyúlnak vissza, bár lehet, hogy csak én gondolom így. Amúgy én Magdi lágyabb oldalát jobban kedvelem, mint az őrüljünk meg-et kivétel a Hip hop. Az dal remek ébresztő. Ha számba veszem, hogy manapság ilyen hangzású albumot nem igazán hallottunk azt kell, hogy mondjam üdeszínfolt idén. Minden idők legjobbjának nem mondanám, de szerintem jobb lett, mint a tavalyi X Faktor első két helyezettjéé. Talán az egészben Magdi hangja a legjobb, bár úgy vettem észre, hogy a jellegzetes rekedtség már nincs meg, de szép tiszta lett, így is remek. Ezután az összeszedetlen befejezés után 5/4,5-et ajánlok.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://missbrightside.blog.hu/api/trackback/id/tr234918908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása